Identitet bundet i stedet

Den visuelle identitet for Teaterøen tager udgangspunkt i en stærk stedslighed, der dels er kulminationen på den kringlede rejse, man skal på, for at komme derud, samt det postindustrielle nærmest ruinagtige landskab der sætter atmosfæren.

Grundelementerne i identiteten til teaterøen er derfor et kort over Refshaleøen i havblå farver der refererer til stedets tætte kontakt med vand. Logoet med teatrets koordinater er sat i en stencil-skrift der giver associationer til stedets militære historik. 

KENDER DU VEJEN​?

Det er et eventyr i sig selv, at tage ud til Teaterøen, og ruterne er mange. "Eventyrene" er fortalt i små humoristiske animationer, der viser hvad man kommer forbi på vej ud til teatret, afhængig af det transportmiddel man vælger.

 

Animationerne blev vist på hjemmesiden og havde til formål at udskifte følelsen af lang rejsetid med rejsenysgerrighed.

LOKALER

Teaterøen råder over en lang række teatersale og prøvelokaler som lejes ud til bl.a. teaterkompagnier. Der er derfor udfærdiget plantegninger tegnet i overenstemmelse med resten af identiteten.

 

Derudover er der tegnet en række isometriske tegninger som bruges i div. oplysningsmateriale og fondsansøgninger.