OPLEVELSESBASERET WAYFINDING

Portal er et fiktivt vandremuseum for moderne kunst, som besætter de mange tomme bygninger i den søvnige købstad, Kalundborg, med scenografisk verdenskunst.

Denne case er en wayfinding strategi, der fokuserer på oplevelsen mellem de besatte huse. Målet er at tvinge den besøgenes opmærksomhed mod byens tristesse og på den måde gøre kontrasten til den sublime kunstoplevelse, større.

KAMPESTEN

BROSTEN

KASSETTE

FORTOVSFLISE

FLISER

DÆKSEL

PIL + SYMBOL + INVENTAR = SKILT

STRATEGI

Hver besatte bygning afmærkes på facaden med et individuelt symbol i neon. De samme symboler finder man i byinventaret som spor, der peger gæsten i den rigtige retning.

Pilene i byen fungerer sammen med et lommekort. Lommekortet har på den ene side et bevidst informationsfattigt kort over Portal og på den anden side illustrationer af de besatte bygninger.
Da kortet er tilstrækkelig sparsommeligt til at fungere alene, tvinges gæsten til at orientere sig via pilene i byinventar og facader. På den måde rettes blikket, med en ny opmærksomhed, mod byen.

PIL + SYMBOL + INVENTAR = SKILT

LOMMEKORT