GRAFISKE ELEMENTER

Parken går fra nord over vest til syd, hvilket er repræsenteret i logoet som er et vestvendt kompas. Logotypen er sat med skrifttypen Merriweather, der med sine markante plade-seriffer, har til formål at give logoet en følelse af myndighed.

Det cirkulære logo giver form til de koøje agtige billedefelter hvor der vises stemningsfulde billeder af de naturtyper, der findes i parken. Overordnet er der tale om tre naturtyper; nemlig havet, heden og klitplantagen. Disse naturtyper er ambassadør for hver sin pol og mærket med hver sin kompasnål.

KARTOGRAFI

 

Naturpark Vesterhavet dækker 22.500 hektar og må derfor deles op i tre kort, således at vigtige informationer ikke bliver for utydelige. De tre kort dækker hver sin pol og er tegnet således, at det kun indeholder relevant information for naturturister. Bagsiden rummer uddybende information på tre sprog og kan læses samtidig med, at kortet er synligt.

Lad naturen tale for sig selv

 

Naturpark Vesterhavet rummer noget af Danmarks rigeste natur – en natur der sælger sig selv, hvis blot man giver den lov.

SKILTE

Skiltene er asymetriske betonklodser, som er inspireret af bunkerfragmenterne fra anden verdenskrig, som er spredt udover strandende ved Blåvandshug. Ligesom bunkerne, kan de leges og klatres på og ligesom bunkerne veksler overfladen i betonen mellem glat og grov – her blot udnyttet til at vise land og vand.

Herunder ses et oversigtskort, en seværdighedsmarkør og et henvisningsskilt.